Peugeot 508 znają już chyba wszyscy, zwłaszcza fani francuskich aut. Jednak w zestawieniu z 180 końmi mechanicznymi tworzy rewelacyjny duet. Nie jest może najoszczędniejszą wersją kombi, ale potrafi przypaść do gustu. Mimo, że pojazd jest już na rynku około trzech laty, nie zmienia to faktu, że nadal jest jednym z ładniejszych wersji kombi. Wbrew temu, że silnik nie jest może zbyt duży i nie porywa się do startu w kilka sekund, to swoją dynamiką sprawia, że przyjemnie się go prowadzi. Jednakże 8 sekund do setki to bardzo pozytywny wynik. Przy niecałych 1700 obrotach silnik osiąga maksymalny moment, co daje się odczuć. Jeżeli chodzi o spalanie, to nie musimy się bać o swoją kieszeń. Na 100 kilometrów spala około 7 litrów jeżeli mówimy o jeździe w mieście. Na autostradzie nie więcej niż 8 litrów. Wynik jest całkowicie zadowalający. Samo wnętrze Peugeota prezentuje się bardzo ładnie. Ciekawe zdobienia na panelach przednich oraz zabudowany kokpit sprawiają wrażenie elegancji i minimalizmu. Ale przede wszystkim wnętrze nie wygląda plastikowo, a w dostępnych wersjach GT, Active czy Allure można znaleźć każdemu odpowiadające elementy typu head-up display, fotele z funkcją masażu, czy bardzo dobrą czterostrefową klimatyzację. Co do foteli, to trzeba przyznać, że są bardzo wygodne. Posiadają szeroki wachlarz regulacji, oraz idealnie przylegają do boków. Bagażnik jak to w kombi, stosunkowo pojemny, około 515 litrów, chociaż generalnie miejsca nie jest dużo, jak na taki samochód. Asystenci jazdy zdają egzamin na piątkę. Tempomat idealnie sprawdza się na długich trasach, chociaż jest trochę problem z jego odnalezieniem. A jak z jazdą? Posiadanie 19-calowych alufelg, mimo że wyglądają zjawiskowo, to sprawiają że jedzie się dość sztywno. Peugeot 508 z zewnątrz prezentuje się zjawiskowo i niestety musi nim nadrobić, ponieważ wnętrze ma kilka solidnych minusów, jednak nie na tyle, by auto nie znalazło swoich wielbicieli. W ocenie ogólnej auto wypada bardzo dobrze, a dużymi minusami jest jego wielkość, co jest zaskoczeniem przy tego typu nadwoziu.